Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Walka z depresją za pośrednictwem diety

Napisane 05.11.2020 przez admin

Tagi: depresja zaburzenia-psychiczne terapia psycholog psychiatra diagnoza leczenie grupa-wsparcia seksuolog lekarz gabinet depresja-poporodowa medycyna dieta anoreksja odchudzanie nerwica

Depresja: objawy, leczenie, profilaktyka. Test na depresję pozwoli ocenić skalę problemu, warto w profilaktyce i leczeniu zwrócić uwagę na dietę, nie bez powodu mówi się "jesteś tym co jesz".

Wydaje się, że w większości przypadków pokarmy regulują nastrój poprzez wpływ na serotoninę, jeden z najbardziej interesujących neuroprzekaźników mózgu. Jedzenie potraw, które mogą zmniejszyć ilości serotoniny w tkance nerwowej, sprzyjać może pogorszeniu nastroju, depresjom i lękom. Pokarmy, które przyczyniają się do utrzymania prawidłowego poziomu serotoniny w mózgu, pomagają utrzymać lepszy nastrój. Niektóre leki przeciwdepresyjne działają poprzez układ serotoniny. Substancje peptydowe, uwalniane z przewodu pokarmowego w czasie jedzenia, także mogą działać na mózg i na zakończenia nerwu błędnego, który przesyła impulsy do mózgu. Znany i raczej nie kwestionowany jest fakt korzystnego wpływu węglowodanów na nastrój, zwłaszcza w chandrach okresu przedmiesiączkowego i sezonowych zaburzeniach nastroju (SAD). Ostatnio stwierdzono, że kwas foliowy może mieć również korzystny wpływ na psychikę. Pokarmy o działaniu przeciwdepresyjnym to kofeina, imbir, miód, cukier. Składniki pokarmowe działające przeciwdepresyjnie to węglowodany (cukier, miód, makaron, chleb, przetwory zbożowe, herbatniki, ciasta), kofeina (kawa, herbata, czekolada, cola), kwas foliowy (zielono listne warzywa, strączkowe), selen (ryby i owoce morza, ziarna, orzechy).

Polecane

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Jak leczyć Jaskrę
Następny artykuł:Walka z bólem. Domowy sposoby

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

Jak sport pomaga radzić sobie ze stresem? Sport pomaga w aktywnym życiu, redukuje napięcia i zwalcza depresję. Wiele badań naukowych dowodzi, że to najlepsza metoda dbania o kondycję psychofizyczną.Ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi

Czytaj więcej...

Masaże stosowano już w starożytnej Grecji i Rzymie

Masaż to jedna z najstarszych i najdłużej stosowanych metod leczenia, która przetrwała do dzisiejszych czasów. Terapia manualna pozwala niwelować i zapobiegać urazom, które powodują ból.W kulturze starożytnej Grecji masaż i ćwiczenia zajmowały szczególne miejsce. Lekarz i kapłan Eskulap odegrał kluczową rolę w tworzeniu słynnego

Czytaj więcej...