Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Tłuszcze nasycone są złe

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: dieta żywność fast food zdrowa-żywność otyłość kontrola-wagi dietetyk tabela-kaloryczności cukrzyca miażdżyca refluks niestrawność celakia wrzody-żołądka zaparcia biegunka chroby-trzustki dna-moczanowa-alergia

Polecane

Tłuszcze szczególnie te "złe" mogą być przyczyną wielu chorób i utrudniać rekonwalescencję, dlatego warto wiedzieć o tłuszczach jak najwięcej.


Tłuszcze to równie popularny temat rozmów, co pogoda, polityka i piłka nożna. Nie bez powodu. Tłuszcz tłuszczowi nierówny. Niektóre są dla nas dobre (te nienasycone), inne (nasycone) są złe. Ponadto tłuszcz zawiera niemal dwa razy tyle kalorii ile proteiny i węglowodany, więc niezależnie od konsekwencji zdrowotnych, ceną za folgowanie sobie może być nadwaga. Tłuszcz nasycony można naleźć przede wszystkim w żywności pochodzenia zwierzęcego. Tak więc tłuste porcje czerwonego mięsa, parówki, dania z fast foodów (burgery, frytki i tym podobne), skóra z drobiu, ser, masło, smalec, śmietana, lody i pełnotłusty jogurt powinny być spożywane z umiarem,to znaczy mniej niż 20-30 g dziennie. w tej grupie produktów znajduje się również jeden pochodzenia roślinnego, na który trzeba uważać - olej palmowy. Ma wysokie stężenie tłuszczu nasyconego jest powszechnie używany w produkcji żywności. Inny produkt, którego obecność na tej liście może cię zaskoczyć, to margaryna. Jest produkowana z oleju roślinnego, który poddano hydrogenizacji (uwodornieniu). Ten proces tworzy kwasy tłuszczowe typu trans, szczególnie szkodliwy typ tłuszczu nasyconego, którego powinniśmy całkowicie się wystrzegać.Niemniej jednak tłuszcze trans są wszędzie - często są obecne w ciastach z supermarketu, wyrobach cukierniczych, herbatnikach, chrupkach i daniach z fast foodów. Problem polega tym, że obecnie nie ma wymogu, by je osobno wyszczególniać na etykietach. Wyrób sobie nawyk czytania etykiet produktów żywnościowych, zanim je kupisz zwracaj uwagę na "uwodorniony olej roślinny", gdyż to zwykle sygnalizuje obecność tłuszczów trans. Zła dieta oparta o niezdrowe tłuszcze może być przyczyną wielu chorób!

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Wszystko o proteinach
Następny artykuł:Odżywki i suplementy

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Jak wzmocnić Układ Odpornościowy

COVID-19 zmienił świat i nasze myślenie o układzie odpornościowym. Zaczęliśmy dbać o układ odpornościowy i dobrze. Sprawdź jak zwiększyć odporność organizmu!Jedz pokarmy bogate w cynk. Twój układ odpornościowy nie może funkcjonować na wysokich obrotach, jeśli nie ma dość cynku. Mikroelement ten jest niezbędny na wielu etapach dział

Czytaj więcej...