Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Rekonwalescencja po porodzie

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: zdrowie macierzyństwo sport parenting szkoła-rodzenia poród ciąża badania-prenatalne cytologia badanie-USG badanie-hormonu-beta-hCG test-panorama badania-generyczne test-hcv badanie-krwi-moczu dieta-podczas-ciąży morfologia karmienie-piersią depresja-poporodowa gimnastyka fitness crossfit bieganie wózek-dla-dziecka

Polecane

Ciąża to szczególny okres, w którym powinnyśmy dbać o nasze dziecko i własne zdrowie. Badania prenatalne, zbilansowana dieta i aktywność dadzą pozwolą nam bezpiecznie przejść przez ten szczególny czas.

Z oczywistych względów chirurgiczne zabiegi, jak cesarskie cięcie, wydłużą okres regeneracji; po porodzie pochwowym bez komplikacji znacznie szybciej wrócisz do normy. Pamiętaj, że jeśli miałaś nacięcie krocza, zostaną ci szwy i będziesz potrzebowała więcej czasu, by wszystko się zagoiło. Ćwiczeniami, które możesz wykonywać od razu po porodzie, są kwiczenia Kegla na mięśnie dna miednicy. Oprócz nich, kiedy tylko poczujesz się w pełni sił, a lekarze wyrażą zgodę, możesz zacząć ostrożnie wykonywać ćwiczenia na mięśnie brzucha. Aby dojść do formy sprzed porodu twoje ciało potrzebuje około sześciu tygodni, pamiętaj aby się nie spieszyć i dać sobie czas na spokojne dochodzenie do formy. Po chirurgicznym zabiegu, jak cesarskie cięcie, musisz zachować zdrowy rozsądek - kluczowe słowa to umiar i stopniowa intensyfikacja. Zanim zaczniesz, najpierw upewnij się, że twój lekarz albo położna nie widzą przeciwwskazań; przedyskutuj z nimi, jak szybko możesz przywrócić ćwiczeniami pełną sprawność kondycyjną. Zacznij od lekkich ćwiczeń i aktywności fizycznej niewymagającej dużego wysiłku, na przykład pływania. Pomyśl też o zapisaniu się na zajęcia poporodowe, by sobie ułatwić powrót do formy. Uwaga zbyt intensywnych ćwiczeń na tak zwanym trenażerze eliptycznym (orbitreku), gdyż obciążają krzyż. Jednym z lepszych sposobów na aktywność sercowo-naczyniową jest dołączenie do grupy innych świeżo upieczonych mam i uczestniczenie w zajęciach typu "mama ze spacerówką". Pamiętaj jednak, że intensywny marsz i pchanie przed sobą wózka spacerowego nie jest łatwe. Mięśnie intensywnie pracują , bądź więc ostrożna i zwiększaj intensywność bardzo stopniowo. Tego typu aktywność ruchowa, jeśli wszystko robi się prawidłowo, jest świetnym treningiem górnej części ciała, jak również dobrym wstępem do podjęcia na nowo ćwiczeń aerobowych.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Odżywki i suplementy
Następny artykuł:Karmienie piersią

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Jak wzmocnić Układ Odpornościowy

COVID-19 zmienił świat i nasze myślenie o układzie odpornościowym. Zaczęliśmy dbać o układ odpornościowy i dobrze. Sprawdź jak zwiększyć odporność organizmu!Jedz pokarmy bogate w cynk. Twój układ odpornościowy nie może funkcjonować na wysokich obrotach, jeśli nie ma dość cynku. Mikroelement ten jest niezbędny na wielu etapach dział

Czytaj więcej...