Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Prawidłowa dieta w czasie ciąży

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: żywność dieta ciąża dietetyk-ciążowy kalorie minerały witaminy indeks-glikemiczny kontrola-wagi otyłość-ciąża węglowodany białko tłuszcze warzywa nieprzetworzona-żywność bio-żywność warzywa orzechy

Dieta w czasie ciąży chroni Ciebie i Twoje dziecko. Dietetyk ciążowy ułatwi Ci zadanie i rozpisze idealnie zbilansowaną dietę.


Kiedy jesteś w ciąży, musisz konsumować dziennie około 300 kcal więcej niż zwykle przez wzgląd na rozwój dziecka. Jak już wiemy, to twój organizm decyduje, że dziecko ma priorytet w odżywianiu. Z tego, co zjesz, najpierw dziecko„zagospodaruje" tyle, ile jest mu potrzebne. Jeśli więc niewłaściwie się odżywiasz, poczujesz się, jak wyschnięta łupina! Jeśli dziecko nie znajdzie dość składników odżywczych z twojej diety, to na przykład pobierze wapń z twoich kości, by go dostarczyć sobie, co dla ciebie oznacza większe ryzyko osteoporozy w późniejszym okresie życia. Tak więc pilnuj, by to, co jesz, miało odpowiedniej wartość odżywczą. Warto zwiększyć spożycie wapnia i żelaza, na przykład formie suplementów razem z witaminami prenatalnymi. Zadbaj też o to, by twoja dieta była bogata w niezbędne kwasy tłuszczowe - zwłaszcza omega-3 jest bardzo korzystny dla rozwoju układu nerwowego i mózgu dziecka. Kiedy minie pierwszy trymestr ciąży, a wraz z nim mdłości, które do tej pory mogłaś odczuwać, już nie będzie tak ciężko. Na lunch możesz np.  zjeść konserwowego łososia z ościami i skórą (świetne źródło wapnia i niezbędnych tłuszczów) dodać do tego awokado, z pieczonymi ziemniakami albo w formie kanapki. Czasem może pomóc węglowodanowy napój, uważaj jednak, by konsumowane przez ciebie napoje nie zawierały dodatkowych składników, których powinnaś się wystrzegać. Mozę ci się przydarzyć wewnętrzna rozterka między przemożną ochotą na czekoladowe babeczki, a poczuciem, że powinnaś jeść bardziej odżywcze rzeczy, ale nie przejmuj się tym za bardzo - drobna zachcianka od czasu do czasu to nic złego. W drugim trymestrze zmiany hormonalne będą już wspomnieniem przez co zmieni się też twoje podejście do jedzenia. Możesz jednak zacząć odczuwać zgagę, co wiąże się z faktem, że twoje dziecko zajmuje coraz większą przestrzeń. Przerzuć się na podjadanie - jedz mniej ale częściej. Dobrze się nawadniaj i nie dopuszczaj do przegrzania ciała. Podczas ciąży temperatura tułowia jest wyższa z racji tego, że twoje ciało absorbuje ciepło emitowane przez dziecko. Jeśli się zgrzejesz, temperatura twojego dziecka również wzrośnie co potencjalnie jest niebezpieczne.

Dietetyk ciążowy: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz.


Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Karmienie piersią
Następny artykuł:Alkohol czyli puste kalorie

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

Jak sport pomaga radzić sobie ze stresem? Sport pomaga w aktywnym życiu, redukuje napięcia i zwalcza depresję. Wiele badań naukowych dowodzi, że to najlepsza metoda dbania o kondycję psychofizyczną.Ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi

Czytaj więcej...

Mała ruchliwość plemników

Klinika In Vitro to dzisiaj bardzo powszechne miejsce dla wielu par starających się o dziecko, jednak zanim skorzystacie z tej metody możecie spróbować z dietą i suplementacją witaminami.Eliksirem, mogącym odmłodzić stare i powolne plemniki, jest witamina C. Z badań na zwierzętach wynika, że niedobór witaminy C może powodować poważne

Czytaj więcej...