Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Prawidłowa dieta w czasie ciąży

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: żywność dieta ciąża dietetyk-ciążowy kalorie minerały witaminy indeks-glikemiczny kontrola-wagi otyłość-ciąża węglowodany białko tłuszcze warzywa nieprzetworzona-żywność bio-żywność warzywa orzechy

Dieta w czasie ciąży chroni Ciebie i Twoje dziecko. Dietetyk ciążowy ułatwi Ci zadanie i rozpisze idealnie zbilansowaną dietę.


Kiedy jesteś w ciąży, musisz konsumować dziennie około 300 kcal więcej niż zwykle przez wzgląd na rozwój dziecka. Jak już wiemy, to twój organizm decyduje, że dziecko ma priorytet w odżywianiu. Z tego, co zjesz, najpierw dziecko„zagospodaruje" tyle, ile jest mu potrzebne. Jeśli więc niewłaściwie się odżywiasz, poczujesz się, jak wyschnięta łupina! Jeśli dziecko nie znajdzie dość składników odżywczych z twojej diety, to na przykład pobierze wapń z twoich kości, by go dostarczyć sobie, co dla ciebie oznacza większe ryzyko osteoporozy w późniejszym okresie życia. Tak więc pilnuj, by to, co jesz, miało odpowiedniej wartość odżywczą. Warto zwiększyć spożycie wapnia i żelaza, na przykład formie suplementów razem z witaminami prenatalnymi. Zadbaj też o to, by twoja dieta była bogata w niezbędne kwasy tłuszczowe - zwłaszcza omega-3 jest bardzo korzystny dla rozwoju układu nerwowego i mózgu dziecka. Kiedy minie pierwszy trymestr ciąży, a wraz z nim mdłości, które do tej pory mogłaś odczuwać, już nie będzie tak ciężko. Na lunch możesz np.  zjeść konserwowego łososia z ościami i skórą (świetne źródło wapnia i niezbędnych tłuszczów) dodać do tego awokado, z pieczonymi ziemniakami albo w formie kanapki. Czasem może pomóc węglowodanowy napój, uważaj jednak, by konsumowane przez ciebie napoje nie zawierały dodatkowych składników, których powinnaś się wystrzegać. Mozę ci się przydarzyć wewnętrzna rozterka między przemożną ochotą na czekoladowe babeczki, a poczuciem, że powinnaś jeść bardziej odżywcze rzeczy, ale nie przejmuj się tym za bardzo - drobna zachcianka od czasu do czasu to nic złego. W drugim trymestrze zmiany hormonalne będą już wspomnieniem przez co zmieni się też twoje podejście do jedzenia. Możesz jednak zacząć odczuwać zgagę, co wiąże się z faktem, że twoje dziecko zajmuje coraz większą przestrzeń. Przerzuć się na podjadanie - jedz mniej ale częściej. Dobrze się nawadniaj i nie dopuszczaj do przegrzania ciała. Podczas ciąży temperatura tułowia jest wyższa z racji tego, że twoje ciało absorbuje ciepło emitowane przez dziecko. Jeśli się zgrzejesz, temperatura twojego dziecka również wzrośnie co potencjalnie jest niebezpieczne.

Dietetyk ciążowy: Warszawa, Kraków, Wrocław, Poznań, Gdańsk, Szczecin, Bydgoszcz.


Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Karmienie piersią
Następny artykuł:Alkohol czyli puste kalorie

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Warzywa u palaczy zmniejszają ryzyko choroby

Jak rzucić palenie papierosów? To pytanie zadaje sobie miliony osób na całym świecie! Jeżeli jesteś w trakcje walki z tym nałogiem lub jesteś biernym palaczem postaraj się zmniejszyć skutki uboczne tego zgubnego nałogu!Dowody są bezsprzeczne. Jeśli jesteś osobą palącą albo niegdyś paliłeś, lub też przebywasz wśród palaczy i jesteś

Czytaj więcej...