Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Odżywki i suplementy

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: odżywki suplementy prohormony peptydy hormony neuroprzekaźniki stymulanty potencja sterydy dieta smart-drugs nootropy żywienie gainer glutamina kreatyna wpc80 wpi wph hmb aminokwasy bcaa spalacze-tłuszczu witaminy minerały

Polecane

Aby przyspieszyć efekty treningu sportowego lub zwiększyć koncentrację i wydajność w pracy coraz częściej sięgamy po suplementy, odżywki a także nowe substancje jak prohormony, nootropy a nawet sterydy, jak się domyślacie nie wszystkie z nich są legalne!

Czy potrzebuję suplementów diety, czy wystarczy mi to, co zjem? Są dwie szkoły. Według pierwszej, jeśli wiesz, że stosujesz zdrową i zrównoważoną dietę, twój organizm pobiera wszystkie potrzebne mu składniki odżywcze z pokarmów. Według drugiej szkoły, współczesne metody produkcji żywności tak bardzo obniżyły jakość tego, co jemy, że musimy uzupełniać naszą codzienną dietę suplementami. Która strona ma rację? No c cóż, na to pytanie nie ma gotowej ani łatwej odpowiedzi, gdyż wszystko zależy od indywidualnych uwarunkowań. Czy wiesz na przykład, że masz niedobór konkretnej witaminy lub minerału? Czy stosujesz jakąś selektywną dietę, na przykład wegańską albo wegetariańską? Czy cierpisz na alergię lub nietolerancję pokarmową, na przykład na produkty pszenne, nabiał albo orzechy? Czy jesteś anemikiem? Samodzielne diagnozowanie własnych dolegliwości może być w najlepszym wypadku kosztowne, a w najgorszym przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Jeśli jesteś przekonany, że wszystko robisz dobrze - nie przetrenowujesz się ani nie przepracowujesz, jadasz zdrowo i w odpowiednich ilościach - a mimo to stale się czujesz osłabiony i potrzebujesz więcej czasu niż zwykle, by się zregenerować po treningu, warto odwiedzić lekarza pierwszego kontaktu. Badanie krwi wykaże wszelkie niedobory w organizmie, które mogą mieć wpływ na twoją kondycję. Należy pamiętać, że słowo „suplement" oznacza dokładnie to, co oznacza - użyteczny sposób uzupełnienia dobrze zrównoważonej diety, a nie coś, czym można ją zastąpić. Zwykle jest tak, że jakość kosztuje - produkty niektórych marek mogą być droższe niż inne, ale są złożone (a przynajmniej powinny być) z najbardziej przyswajalnych form środków odżywczych, a mniej zawierają substancji wiążących i wypełniaczy. Generalnie rzecz biorąc, sportowcy potrzebują więcej witamin i minerałów, by wzmocnić swój system immunologiczny podczas treningu i zawodów. Jeśli nie jesteś jedną z tych nielicznych osób, których dieta jest bliska ideałowi, to warto zaopatrzyć się w wysokiej jakości suplement multiwitaminowy i mineralny, który zawiera sporą dawkę żelaza i przeciwutleniaczy. Ponadto z myślą o efektywnej absorpcji wapnia z twojej diety, dostarcz sobie odpowiednią ilość witaminy D - wystarczy, że odsłonisz jedną piątą powierzchni ciała i wystawisz, bez kremu do opalania , 20 minut na słońce. Jeśli jednak mieszkasz w kraju gdzie jest mało słońca pomyśl o suplemencie witaminy D.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Tłuszcze nasycone są złe
Następny artykuł:Rekonwalescencja po porodzie

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Cynk idealnie poprawia pamięć

Cynk i bogata w niego dieta wspomaga twoją pamięć oprócz tego warto trenować naszą pamięć np. grając w gry logiczne, dużo pisząc oraz dobrze się wysypiając.Jeśli pamięć zawodzi i i uwaga szwankuje, oznaczać to może niedobór cynku. W nowych badaniach naukowcy dowiedli, że nawet bardzo mały niedobór cynku może łagodnie upośledzać nasz

Czytaj więcej...