Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Jak wzmocnić Układ Odpornościowy

Napisane 29.10.2020 przez admin

Tagi: odporność suplementy szczepienie zdrowie żywność dieta witaminy aminokwasy minerały cynk układ-odpornościowy wirus covid zakażenie-koronawiorusem testy-pcr testy-kasetkowe-na-przeciwciała

COVID-19 zmienił świat i nasze myślenie o układzie odpornościowym. Zaczęliśmy dbać o układ odpornościowy i dobrze. Sprawdź jak zwiększyć odporność organizmu!

Jedz pokarmy bogate w cynk. Twój układ odpornościowy nie może funkcjonować na wysokich obrotach, jeśli nie ma dość cynku. Mikroelement ten jest niezbędny na wielu etapach działania układu odpornościowego, włączając w to wytwarzanie przeciwciał, komórek limfocytów T i innych krwinek białych. Zwierzęta z niedoborem cynku nie są w stanie zwalczyć inwazji bakteryjnych, wirusowych i pasożytniczych. Dorośli i dzieci z niedoborem cynku częściej się przeziębiają i mają zakażenia dróg oddechowych. Cynk może także działać niejako odmładzająco na układ odpornościowy, jak twierdzi dr Novera H. Spector, naukowiec z Amerykańskiego Instytutu Zdrowia. Wyjaśnia on, że cynk może zapobiegać osłabieniu funkcji układu odpornościowego, co w sposób nagły występuje po 60 roku życia. Po osiągnięciu tego wieku grasica, gruczoł grający bardzo ważną rolę w układzie odpornościowym, zaczyna się gwałtownie kurczyć. Grasica wydziela tymulinę, hormon stymulujący produkcję limfocytów T. Gdy grasica się zmniejsza, maleje też wydzielanie tymuliny. Przeprowadzone we Włoszech badania starych myszy wykazały, że codzienne podawanie cynku powodowało w 80% odrost grasicy i znaczny wzrost aktywnych hormonów oraz komórek (limfocytów T), pomagających zwalczać infekcje. Gdy dr Nicola Fabris z Włoskiego Ośrodka Geriatrycznego w Ankonie podawał codziennie 15 mg cynku małej grupie osób po 60 roku życia, limfocytów T we krwi skoc2yi tak wysoko, że prawie dorównywał poziomom stwierdzanym u młodych ludzi. Największym źródłem cynku są ostrygi. 85 g surowych ostryg zawiera 63 mg cynku. 85 g wędzonych ostryg zawiera 103 mg. Pamiętaj jeżeli masz wątpliwości odnośnie swojego stanu zdrowia najlepiej udaj się do przychodni lub zamów konsultację telefoniczną.

Złe samopoczucie, bóle mięśniowe, brak smaku i węchu mogą świadczyć o zakażeniu koronawirusem, dlatego nie ignoruj takich objawów, szybkie wykrycie tej choroby jest kluczowe w skutecznym leczeniu choroby COVID-19.


Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Ostre jedzenie podrażnia
Następny artykuł:Mała ruchliwość plemników

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Walka z bólem. Domowy sposoby

Na ból chętnie stosujemy leki przeciwzapalne, nieważne czy to ból głowy, kolana czy zęba. Warto jednak dbać o swoje zdrowie i nie nadużywać parafarmaceutyków, dzisiaj podpowiemy jakie mniej inwazyjne domowe metody warto zastosować gdy dopadnie nas ból!Nowe odkrycia dotyczące dwóch składników powszechnie wstępujących w pokarmach ukazują, w

Czytaj więcej...