Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Gdy łapie Cię skurcz

Napisane 27.10.2020 przez admin

Tagi: skurcz magnez potas odwodnienie joga gimnastyka sport bieganie rehabilitacja zdrowie żywienie dieta skurcz-mięśni masażysta terapia-manualna gabinet-masażu masaż-izometryczny ból-nóg skurcz-łydek-nóg leczenie-kontuzja rower piłka bieganie pływanie sport

Polecane

Niektórzy z was zapewne znają to z własnego doświadczenia, czując się wyśmienicie nagle chwyta cię przejmujący ból, jakby pod skórą coś się zasupłało. Czasem bardziej to przypomina narastające zaciskanie się mięśnia, co stopniowo cię wyhamowuje. Tak się dzieje, gdy mięsień kurczy się samoistnie, wbrew naszej woli. Istnieją różne typy skurczy i rozmaite są ich przyczyny, począwszy od kłującego bólu poniżej żeber, który każdy z nas kiedyś doświadczył; jego częstym powodem jest szybki, płytki albo nieregularny oddech, a środkiem zaradczym głębokie, regularne wdechy i wydechy. Istnieje skurcz wywoływany przez złe odżywianie albo odwodnienie - na przykład niedobór magnezu, sodu i potasu w organizmie. Zdarza się również, że skurcz sygnalizuje uszkodzenie mięśnia. Jeśli podejrzewasz ten ostatni wariant to zwróć się o pomoc medyczną. Przyjrzyjmy się bliżej niektórym typowym sytuacjom, w których łapią nas skurcze. Odwodnienie - utrzymanie odpowiedniej równowagi elektrolitów (głównie sodu i potasu, ale także magnezu) i wody to niezbędny warunek, by nasze komórki i organy mogły funkcjonować. Jedną z takich funkcji jest regulowanie ilości wody w organizmie. Jeśli się nie nawodniłeś w wystarczającym stopniu, będziesz miał zbyt wysoką koncentrację elektrolitów w mięśniach, co może wywołać skurcz. Kiedy tylko poczujesz pierwsze oznaki odwodnienia, poszukaj cienia i uzupełnił płyny. Nadmierne nawodnienie - jeśli z kolei wypijesz za dużo wody, możesz podtopić swoje komórki i organy, zaburzając równowagę elektrolityczną w drugą stronę poprzez rozcieńczenie zapasu soli V twoim ciele, co doprowadzi do ich niedoboru. Ten stan nazywa się hiponatremią. Kluczem do sukcesu, jak zawsze, jest równowaga. Wypracuj sobie podczas treningów indywidualny poziom nawodnienia, który jest najlepszy dla ciebie, abyś wiedział, jak się zachowuje twoje ciało, i nie zostawiał niczego przypadkowi w dniu zawodów. Posiłki - poeksperymentuj z różnymi ilościami i typami żywności, by się dowiedzieć co najlepiej się sprawdza w twoim przypadku. Każdy musi w tej kwestii wypracować sobie własne zasady, ale ta generalna jest taka, by jeść lekko ale często dobrze zbilansowane odżywcze posiłki i pić wodę.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Poprzedni artykuł:Węglowodany złożone i proste
Następny artykuł:Ostre jedzenie podrażnia

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Odżywki i suplementy

Aby przyspieszyć efekty treningu sportowego lub zwiększyć koncentrację i wydajność w pracy coraz częściej sięgamy po suplementy, odżywki a także nowe substancje jak prohormony, nootropy a nawet sterydy, jak się domyślacie nie wszystkie z nich są legalne!Czy potrzebuję suplementów diety, czy wystarczy mi to, co zjem? Są dwie szkoły. Według

Czytaj więcej...