Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Cynk idealnie poprawia pamięć

Napisane 01.11.2020 przez admin

Tagi: cynk zn suplementy witaminy minerały poprawa-pamięci poprawa-koncentracji zaburzenia-pamięci leczenie ćwiczenia-na-pamięć gry-logiczne gry-umysłowe mnemotechnika zaburzenia-snu klinika gabinet lekarz

Cynk i bogata w niego dieta wspomaga twoją pamięć oprócz tego warto trenować naszą pamięć np. grając w gry logiczne, dużo pisząc oraz dobrze się wysypiając.

Jeśli pamięć zawodzi i i uwaga szwankuje, oznaczać to może niedobór cynku. W nowych badaniach naukowcy dowiedli, że nawet bardzo mały niedobór cynku może łagodnie upośledzać naszą sprawność umysłową, w tym także pamięć. Dr Harold Sandstead Medycznego Uniwersytetu Teksańskiego w Galveston badał zdrowe osoby, które pozbawione cynku miały bardzo złe wynikł testów pamięci i koncentracji uwagi. Po uzupełnieniu niedoboru wyniki testów uległy istotnej poprawie. Dla przykładu: u kobiet zdolność zapamiętywania słów i obrazów wzrosła od 12 do 17%. innym badaniu potwierdzono upośledzający wpływ niedoboru cynku na sprawność umysłową mężczyzn: tu również występowały istotne różnice w dziesięciu z piętnastu testów psychotechnicznych. Tu także największe zmiany dotyczyły pamięci (zwłaszcza tzw. świeżej) i uwagi. Nie oznacza to, by było konieczne pochłanianie licznych tabletek cynkiem dla uzyskania znakomitej pamięci. Możemy dostarczyć swemu organizmowi wystarczającej ilości cynku wraz z dietą, jedząc ostrygi i ryby morskie, warzywa strączkowe, przetwory zbożowe, całe ziarna i ciemne mięso indyka. Porcja surowych ostryg (30 g) dostarcza 20 mg cynku (dzienne zapotrzebowanie wynosi 15 mg). Jeszcze lepiej zjeść wędzone ostrygi, które w 85 g zawierają 103 mg cynku (dane z Departamentu Rolnictwa USA). Istnieje teoria, że ewolucja człowieka przebiegała nad brzegami mórz i jezior, gdyż ryby dostarczały substancji niezbędnych do rozwoju mózgu, a nieobecnych w pokarmach. Warto więc może potwierdzić naukowo popularną opinię, że ryby są pokarmem dla mózgu. Pamiętaj o czym wspominaliśmy na samym początku, oprócz bogatej w cynk diety zadbaj o higienę snu, kreatywną rozrywkę, która zmusi twój mózg do wysiłku oraz aktywność fizyczną, która dotleni twój mózg. Bardzo dużo zaburzeń pamięci i snu wynika z niezdrowego stylu życia lub stosowania używek, które w znaczący sposób wpływają na działanie organizmu, tak więc przyjrzyj się jak wygląda twój dzień, odżywianie, sen i poszukaj najsłabszych punktów, zawsze warto pracować nad sobą by cieszyć się dobrą pamięcią, zdrowiem i głębokim snem.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

Jak sport pomaga radzić sobie ze stresem? Sport pomaga w aktywnym życiu, redukuje napięcia i zwalcza depresję. Wiele badań naukowych dowodzi, że to najlepsza metoda dbania o kondycję psychofizyczną.Ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi

Czytaj więcej...

Jak leczyć Jaskrę

Jaskra: przyczyny, objawy, leczenie. Nieodwracalne uszkodzenie nerwu wzrokowego i siatkówki jest odpowiedzialne za Jaskrę, która zmniejsza pole widzenia. W profilaktyce przeciw jaskrze bardzo ważną rolę pełni dieta bogata w tran!Nowym sposobem zapobiegania jaskrze ma być jedzenie ryb i tranu. Tak twierdzi dr Prasad S. Kulkami z uniwersytetu w

Czytaj więcej...