Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Cynk idealnie poprawia pamięć

Napisane 01.11.2020 przez admin

Tagi: cynk zn suplementy witaminy minerały poprawa-pamięci poprawa-koncentracji zaburzenia-pamięci leczenie ćwiczenia-na-pamięć gry-logiczne gry-umysłowe mnemotechnika zaburzenia-snu klinika gabinet lekarz

Cynk i bogata w niego dieta wspomaga twoją pamięć oprócz tego warto trenować naszą pamięć np. grając w gry logiczne, dużo pisząc oraz dobrze się wysypiając.

Jeśli pamięć zawodzi i i uwaga szwankuje, oznaczać to może niedobór cynku. W nowych badaniach naukowcy dowiedli, że nawet bardzo mały niedobór cynku może łagodnie upośledzać naszą sprawność umysłową, w tym także pamięć. Dr Harold Sandstead Medycznego Uniwersytetu Teksańskiego w Galveston badał zdrowe osoby, które pozbawione cynku miały bardzo złe wynikł testów pamięci i koncentracji uwagi. Po uzupełnieniu niedoboru wyniki testów uległy istotnej poprawie. Dla przykładu: u kobiet zdolność zapamiętywania słów i obrazów wzrosła od 12 do 17%. innym badaniu potwierdzono upośledzający wpływ niedoboru cynku na sprawność umysłową mężczyzn: tu również występowały istotne różnice w dziesięciu z piętnastu testów psychotechnicznych. Tu także największe zmiany dotyczyły pamięci (zwłaszcza tzw. świeżej) i uwagi. Nie oznacza to, by było konieczne pochłanianie licznych tabletek cynkiem dla uzyskania znakomitej pamięci. Możemy dostarczyć swemu organizmowi wystarczającej ilości cynku wraz z dietą, jedząc ostrygi i ryby morskie, warzywa strączkowe, przetwory zbożowe, całe ziarna i ciemne mięso indyka. Porcja surowych ostryg (30 g) dostarcza 20 mg cynku (dzienne zapotrzebowanie wynosi 15 mg). Jeszcze lepiej zjeść wędzone ostrygi, które w 85 g zawierają 103 mg cynku (dane z Departamentu Rolnictwa USA). Istnieje teoria, że ewolucja człowieka przebiegała nad brzegami mórz i jezior, gdyż ryby dostarczały substancji niezbędnych do rozwoju mózgu, a nieobecnych w pokarmach. Warto więc może potwierdzić naukowo popularną opinię, że ryby są pokarmem dla mózgu. Pamiętaj o czym wspominaliśmy na samym początku, oprócz bogatej w cynk diety zadbaj o higienę snu, kreatywną rozrywkę, która zmusi twój mózg do wysiłku oraz aktywność fizyczną, która dotleni twój mózg. Bardzo dużo zaburzeń pamięci i snu wynika z niezdrowego stylu życia lub stosowania używek, które w znaczący sposób wpływają na działanie organizmu, tak więc przyjrzyj się jak wygląda twój dzień, odżywianie, sen i poszukaj najsłabszych punktów, zawsze warto pracować nad sobą by cieszyć się dobrą pamięcią, zdrowiem i głębokim snem.

Polecane

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Czosnek leczy nadciśnienie

Nadciśnienie pierwotne i wtórne, jak leczyć nadciśnienie tętnicze? Często oprócz wizyty u lekarza specjalisty warto dodatkowo wdrożyć zdrową dietę i stosować naturalne środki obniżające ciśnienie.Czosnek to legendarny lek ludowy, stosowany od wieków także w leczeniu nadciśnienia. Działanie jego potwierdziły współczesne badania. W

Czytaj więcej...