Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

Napisane 06.11.2020 przez admin

Tagi: zdrowie sport trener-personalny coach siłownia fitness zumba kardio bieganie crossfit stres układ-nerwowy depresja

Polecane

Jak sport pomaga radzić sobie ze stresem? Sport pomaga w aktywnym życiu, redukuje napięcia i zwalcza depresję. Wiele badań naukowych dowodzi, że to najlepsza metoda dbania o kondycję psychofizyczną.

Ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi i eliminujemy powodowane przez toksyny przekrwienie. Ćwiczenia fizyczne pomagają nam radzić sobie ze stresem, ponieważ stymulują układ nerwowy i dokrewny do wytwarzania substancji chemicznych przeciwdziałających odczuwaniu stresu. Warto przypomnieć sobie o reakcji typu "walcz-lub-uciekaj". Ćwiczenia fizyczne stanowią jakby imitację tej reakcji - są zatem dla naszego organizmu sygnałem, że spełnił już swoje zadanie powrócić do normalnego funkcjonowania. Po zakończeniu ćwiczeń nasz organizm uznaje, że niebezpieczeństwo zostało zażegnane i przyszedł czas na rozpoczęcie fazy relaksacji. Kluczem do sukcesu jest w tym przypadku dobranie takiego programu ćwiczeń, który odpowiadać będzie naszemu stylowi życia. Jeśli lubimy spędzać czas w domu, wybierzmy ćwiczenia, które możemy wykonywać, nie wychodząc na zewnątrz . dobrym rozwiązaniem jest w takim przypadku joga albo pilates. Nawet tai chi można ćwiczyć w domowym zaciszu. Jeśli wolimy ćwiczenia grupowe, możemy zapisać się na zajęcia ruchowe. Kluby fitness oferują nam szeroką gamę możliwości, przy czym większość z nich oferuje nam zajęcia grupowe, usługi osobistych trenerów oraz masażystów. Nie zapominajmy też o spacerach, które są przecież darmowe. Problem z radzeniem sobie ze stresem oraz ze stosowaniem technik relaksacji polega na tym, że wymagają one od nas poświęcenia i wysiłku. W związku z powyższym wybrane przez nas techniki powinny sprawiać nam przyjemność. Dlatego też tak ważny jest wybór takiej metody (lub metod), która będzie nam odpowiadać. Jeśli nie odpowiadają nam przedstawione tu techniki, opracujmy jakąś własną, która będzie dla nas źródłem przyjemności, a jednocześnie będzie skuteczna. Kiedy już dokonamy wyboru, korzystajmy z danego programu przez miesiąc. Dopiero po takim czasie podejmijmy decyzję, czy spełnia on nasze oczekiwania, czy też nie. Technika, którą wybierzemy (może być ich oczywiście więcej), powinna sprawiać nam radość. Warto też namówić do wspólnych zajęć naszych przyjaciół.

Polecane
Polecane

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Sposoby na bóle stawów

Praca stojąca okupiona jest bólem stawów, który częściej dotyka kobiety niż mężczyzn. Wczesne objawy zapalenia stawów mogą być podobne do przeziębienia lub grypy, pojawia się podwyższona temperatura ciała, osłabienie organizmu a nawet kaszel i ból gardła.Dużo rzadziej występuje kołatanie serca czy pokrzywka skórna.  Problem jest na

Czytaj więcej...

Warzywa u palaczy zmniejszają ryzyko choroby

Jak rzucić palenie papierosów? To pytanie zadaje sobie miliony osób na całym świecie! Jeżeli jesteś w trakcje walki z tym nałogiem lub jesteś biernym palaczem postaraj się zmniejszyć skutki uboczne tego zgubnego nałogu!Dowody są bezsprzeczne. Jeśli jesteś osobą palącą albo niegdyś paliłeś, lub też przebywasz wśród palaczy i jesteś

Czytaj więcej...