Zapytaj Medyka: zdrowie, medycyna, psychologia, diety

Informacje medyczne: profilaktyka zdrowotna, zdrowy styl życia, psychologia, diety, sport. Najnowsze publikacje i odkrycia naukowe. Zapytaj Medyka o co chcesz!

Alkohol czyli puste kalorie

Napisane 25.10.2020 przez admin

Tagi: dieta alkohol kalorie detoks-alkoholowy dwanaście-kroków grupa-aa anonimowi-alkoholicy terapia-uzależnień alkoholizm abstynencja miting-AA trzeźwość ośrodek-terapii disulfiram wszywka-alkoholowa odtrucie-alkoholowe kroplówka-na-kaca esperal napoje-alkoholowe 2KC

Alkohol to najbardziej popularny środek "wyskokowy" w Polsce spożywany podczas weekendowych imprez a także rodzinnych uroczystości. W nadmiarze niestety jest destrukcyjny dla ciała i psychiki.

Napoje alkoholowe w zasadzie nie mają żadnych wartości odżywczych. Dodatkowym minusem jest to, że zawierają dużo kalorii. Wystarczy, że w drodze do domu zatrzymasz się na kilka drinków z przyjaciółmi, a na koniec szampańskiego wieczoru odkryjesz że właśnie wchłonąłeś połowę tego, ile wynosi twoje dzienne zapotrzebowanie kalorii. Kufel beczkowego piwa może zawierać od 140 (jasne piwo) do 200 kcal (ciemne piwo). Lampka wytrawnego wina to około 105 kcal, ale w przypadku wina deserowego może to być nawet 226 kcal. Tak więc trzy lampki wina do obiadu to dodatkowe 300-400 kcal. Alkohole wysokoprocentowe są pod tym względem równie zgubne, im wyższa zawartość alkoholu, tym więcej kalorii. Klasyczny drink, jak dżin z tonikiem, to 170 kcal, a pojedyncza szklaneczka whisky to około 70 kcal. Oto dopiero puste kalorie. Pamiętaj, alkohol to diuretyk czyli bardzo odwadnia cię, co oznacza, że pustoszy twój zapas elektrolitów. Ponadto zakłóca wewnętrzną równowagę! Patrząc z każdego punktu na właściwości alkoholu nie trudno dojść do wniosku, że warto odpuścić sobie jego duże ilości. Trzeba jednak przyznać, że lampka czerwonego wina kilka razy w tygodniu jest dobra na serce i dostarcza trochę przeciwutleniaczy, jak również poprawia humor - a jeśli pomaga na dobry sen, to tym lepiej. Pamiętajmy, że trzeba czasem pozwolić sobie na małą rozrywkę, więc nie odmawiajmy sobie wszystkiego, ale z głową!

Jeżeli alkohol zaczął być problemem w twoim życiu pomyśl o detoksie alkoholowym lub terapii uzależnień.

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Ćwiczeniami fizycznymi pokonasz stres

Jak sport pomaga radzić sobie ze stresem? Sport pomaga w aktywnym życiu, redukuje napięcia i zwalcza depresję. Wiele badań naukowych dowodzi, że to najlepsza metoda dbania o kondycję psychofizyczną.Ćwiczenia fizyczne na wiele różnych sposobów pomagają zredukować skutki stresu. Dzięki nim budujemy tkankę mięśniowy, poprawiamy krążenie krwi

Czytaj więcej...

Picie kawy zwiększa ryzyko osteoporozy

Osteoporoza: objawy, leczenie, profilaktyka! Jest to degradacja tkanek kostnych powodująca podatność na urazy - złamania przy normalnych czynnościach.Dr Heaney uważa, że picie maksymalnie trzech filiżanek kawy dziennie jest bezpieczne. Nadmiar kofeiny może sprzyjać powstawaniu osteoporozy poprzez zwiększanie wydalania wapnia, co powoduje "

Czytaj więcej...